Mijn werkwijze

 

Wanneer je een vraag hebt waar jezelf niet mee verder kunt ga je hulp zoeken. Afhankelijk van het probleem wat je ervaart kies je voor een specifieke aanpak.
Veel mensen hebben van haptotherapie gehoord of worden op het spoor gebracht door de huisarts, psycholoog, bedrijfsarts of een bekende die zelf positieve ervaringen heeft met haptonomie.

Haptotherapie is vrij toegankelijk, wat wil zeggen dat er geen verwijzing nodig is. Vanaf de eerste afspraak is gaan we aan de slag.

Je hulpvraag ervaar je als een probleem en daar wil je vanaf. De oplossing van het probleem is werken aan de oorzaak hiervan, waardoor de last verdwijnt. We gaan dus niet graven in het verleden of aanleren van trucjes, maar werken in het hier en nu. Waar loop je vast?

Haptotherapie is heel praktisch en concreet: samen onderzoeken, oefenen en beleven. We doen dit door middel van aansprekende gesprekken, gevoelservaringen en ervaringsoefeningen. Het mooie hiervan is dat je door deze ervaringen letterlijk handen en voeten krijgt, waardoor je meteen volgende stappen kan maken.

Weer in beweging!

Alles wat aandacht krijgt groeit.

Haptonomie gaat over het versterken van verbinding. Verbinding tussen wat je denkt en voelt. Verbinding tussen jou en de ander. Verbinding tussen wat je wenst en wat je doet.

In de begeleiding word je aangesproken op je kracht en je mogelijkheden die je in je hebt. Aanspreken op wie je wil zijn maar nog niet kan zijn. Soms is dit aanspreken al voldoende. Soms is het werken voordat het vanzelfsprekend wordt.

filmpje met uitleg

Veel gestelde vragen

Worden de behandelingen vergoed?

De meeste zorgverzekeraars vergoeden een gedeelte in het aanvullende verzekeringspakket. In de polisvoorwaarden wordt aangegeven aan wat het vergoede bedrag per jaar is. Voor een volledig overzicht zie: vergoedingenlijst VVH.

Heb ik een doorverwijzing nodig?

Nee, haptotherapie is direct toegankelijk, zonder verwijzing van een (huis)arts of specialist.

Hoe worden de behandelingen gefactureerd?

Na elke sessie ontvang je een factuur per mail. Je betaald deze via een overschrijving. Er is een betalingstermijn 14 dagen om het bedrag te voldoen.
Indien je zorgverzekeraar een vergoedingsregeling heeft in het aanvullende pakket kun je de factuur doorsturen en wordt het deel waar je recht op hebt aan je terugbetaald.

Wanneer rekeningen niet binnen de termijn van 14 dagen zijn voldaan, wordt er vanaf dat moment een herinnerings-procedure in gang gezet. Indien na de herinneringstermijn van 14 dagen de rekening nog niet is voldaan, dan kan een derde partij ingeschakeld worden om de incasso over te nemen. De kosten hiervan zijn voor de cliënt.

Hoe is mijn privacy gewaarborgd?

Alle gegevens en informatie die ik van je krijg zijn strikt vertrouwelijk en worden niet gedeeld. Hoe ik dit geregeld heb kun je lezen in mijn Privacy verklaring.

Welke maatregelen zijn er tegen verspreiding van COVID-19?

De landelijke richtlijnen worden strikt opgevolgd. Vooraf elke afspraak beantwoord je onderstaande vragen. Is het antwoord op een of meer onderstaande vragen JA,
dan kan de afspraak helaas niet doorgaan.

Neem dan telefonisch contact met me op om het vervolg af te spreken.

  1. Heb je een of meerdere van de volgende (ook milde!) symptomen: verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn; hoesten; benauwdheid; verhoging of koorts; plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping)?
  2. Heb je de afgelopen 24 uur klachten (COVID-19 symptomen) gehad?
  3. Heb je huisgenoten/gezinsleden met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  4. Is er bij jou of een huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen corona vastgesteld?

Contact

Stel hieronder je vraag of een verzoek om contact op te nemen. 

Haptotherapie Asten

06 41 66 81 66

Eikelaar 127, 5721DG, Asten

info@haptotherapie-asten.nl